Praktijk/Online/Wandelsessies

Je bent welkom in de praktijk, maar ook online- en wandelsessies zijn mogelijk. Ook kun je een combinatie van de verschillende vormen kiezen. Samen kijken we naar jouw wensen en bepalen we de route van het traject.

In de praktijk worden de sessies gehouden in een prettige ruimte die voldoet aan de maatregelen tegen het coronavirus.  Over de online- en wandelsessies lees je hieronder meer. 

Online sessies

Het is in mijn praktijk mogelijk online gesprekken te voeren. Dit kan zowel via je telefoon alsook via de laptop. Indien je hiervoor kiest, krijg je van mij van te voren een uitnodiging zodat je alvast kunt zien hoe het in zijn werk gaat. Met online sessies help ik je vanuit jouw vertrouwde omgeving, vanuit huis of elke andere locatie. Zo krijg jij nog steeds de hulp die jij nodig hebt, maar hoef je niet af te reizen naar een locatie en kun je efficiënt met je tijd omgaan. Dit kan extra prettig zijn wanneer je fysiek niet de mogelijkheid hebt om te reizen. Twijfel je of dit wat voor je is, dan kunnen we het gewoon een keer uitproberen. 

Wandelsessies

Bij wandelsessies komt niet alleen je lijf, maar ook je brein in beweging. Je zintuigen worden anders ingezet, je bent je meer bewust van wat er om je heen gebeurt. En als we even wandelen zonder te praten, merk je het vanzelf: waar gaat je aandacht nu naartoe? Sommige cliënten vinden het fijn om eerst een paar sessies binnen te houden en later ook naar buiten te gaan, anderen zijn nieuwsgierig en willen het meteen ‘proberen’. Jij bepaalt wat het beste bij jou past.

Nog een aantal voordelen van wandelen:

  • Wandelen verbetert je lichaamshouding
  • Wandelen verlaagt je ‘haastgevoel’
  • Wandelen zorgt voor activatie van het deel van de hersenen die o.a. ontspanning teweegbrengt
  • Wandelen is goed voor de biologische klok, waardoor in- en doorslapen beter lukt
  • Wandelen verbetert de kwaliteit van de slaap
  • Wandelen verhoogt je productiviteit en efficiëntie